dilluns, 28 de gener del 2013

Aumenten les xifres de càncer de coll i cap


Cada any es descobreixen uns 12.000 casos de càncer de coll i de cap en Espanya. Aquesta xifra pot anar augmentant en els propers anys fins aplegar a la xifra de 16.000 en 2015.
Aquest tipus de càncer es el cinqué que mes afecta als homes i el desé que mes afecta a les dones.
Molts dels casos diagnosticats estan relacionats amb el consum de tabac i alcohol.
El càncer de cap i coll influeix càncers de boca, nas, glàndules salivals, gola i ganglis limfàtics en el coll. La majoria comença en els teixits que rodegen la boca i el nas.
Aquest tipus de càncer pot ser curat per radioteràpia, cirurgia i quimioteràpia.
"Es fonamental tractar de desestigmatitsar la malaltia i ajudar a la conscienciació social, especialment amb aquest tipus de tumors que, lamentablement, estan més ocults però que els efectes secundaris poden ser més visibles que els de altres neoplàsies"(afirma la presidenta de GEPAC Begonya Barragan).




Noticia relacionada 1
Noticia relacionada 2
Noticia relacionada 3

1 comentari:

  1. M'ha resultat interessant aquesta noticia ja que ens fa asabentar-nos de l'importància de mantenir una vida saludable i m'ha posat al corrent d'aquest dos tipus de càncers dels que jo no n'havia sentit parlar.
    L'enhorabona pels enllaços, m'han servit de gran ajuda per entendre la noticia.
    Aquí deixe un enllaç que m'ha resultat interessant sobre el tema:
    http://www.anunci.info/2011/05/el-cancer-de-cap-i-coll-es-pot-detectar-en-exfumadors-que-van-deixar-el-tabac-fa-10-anys/

    ResponElimina