martes, 22 de febrero de 2011

FIBRA PER A VIURE MÉS


Noves dades a favor de la fibra. Segons una recient investigació,prendre cereals integrals,verdura i altres productes com les figues dessecats podria ser util per a manteindre allunyades les enfermetats i incloure anys a la vida .
El consum de fibra s’associa a un menor risc de mort per causes cardiovasculars,infeccioses i respiratòries tant en homes com en dones.
El seu estudi ha tornat a inclinar la balança a favor de la fibra,els seus beneficis s’han especulat molt sense que s’haja arribat a conclusions definitives.
Aquests científics van realitzar un seguiment durant 9 anys a 20.126 homes i 11..330 dones que,entre altres probes,completaren a l ‘inici i al final de la investigació un qüestionari sobre els seus habitats alimentaris que incloïa un registre complet de les menjades.
Després d’analitzar la quantitat i el tipus de fruita,verdures i cereals que cada participant prenia habitualment,els investigadors varen estimar que el consum de fibra oscil•lava entre els 13 i 29 grams al dia en cas del homes i entre 11i els 26 grams en el de les dones.
Al creuar aquestes dades amb els problemes mèdics que es van registrar durant el seguiment,els autors d’aquest treball van comprovar que aquells qui prenien assíduament aliments amb fibra tenien un risc de mort un 22% més baix que qui no solia ingerir aquest tipus de productes. Els beneficis eren especialment clars en cas de problemes cardiovasculars,respiratoris i infecciosos.
En quant al càncer,la fibra sols es va mostrar beneficiosa entre els homes,una dada que els investigadors creuen que podria deure’ s a la major incidència en homes de tumors en els que l’alimentació pot ser molt influent.
Segons el seu treball,la fibra més beneficiosa pareixia ser la provinent dels creals integrals,si be reclamen més estudis que confirmen esta dada i amplien les conclusions.
Segons aquest especialista,les recomanacions indiquen que un adult seu prendre uns 25 o 30 grams repartits entre productes de fibra soluble (fruites,verdures,) i insoluble (salvat).




Pàgines relacionades:

No hay comentarios:

Publicar un comentario