dimarts, 8 de juny del 2021

L'estrès en l'adolescència pot modificar el cervell en l'edat adulta, segons un estudi del Incliva

 

Les experiències estressants durant les primeres etapes de la vida poden desenvolupar diferents trastorns psiquiàtrics en l'edat adulta, especialment en les dones segons un estudi realitzat pel Centre de Recerca Biomèdica en Xarxa sobre Salut Mental.

Aquests trastorns es deuen al fet que l'estrès en l'adolescència afecta a l'escorça prefrontal ja que aquesta encara s'està desenvolupant, desembocant en problemes neuronals i problemes en el comportament.

Encara que no està del tot clar, el sexe podria influir en el desenvolupament d'aquests trastorns. Aquesta teoria, la van comprovar amb un estudi realitzat amb ratolins. Durant els seus últims anys d'infància i la seva adolescència, els van fer passar per diferents situacions estressants i van observar com les femelles obtenien majors danys en els circuits neuronals de l'escorça prefrontal.





3 comentaris:

  1. Aquesta noticia m'ha paregut interessant, ja que pareix ser que mols joves actualment pateixen estrès, per exàmens, activitats o altres. Per tant aquesta noticia m'ha sorprès i m'ha fet més conscient d'aquest tema.

    ResponElimina
  2. Aquesta notícia m'ha paregut interessant perquè tots hem passat per alguna situació estressant alguna vegada, sense saber els seus perjudicis.

    ResponElimina
  3. La notía m'ha agradat molt i m'ha paregut útil perquè l'estrés es un problema important en els adolescents.

    ResponElimina