jueves, 18 de agosto de 2011

Una correcta combinació d'aliments per a un major benefici

La digestió i descomposició dels aliments a l'estòmac dóna lloc a l'obtenció d'energia, però és un mecanisme que depén de l’ordre en que els aliments van dipositant-se a l’aparell digestiu, ja que aquest utilitza uns sucs gàstrics que, segons el tipus d’aliment al que s’han d’exposar, poden ser àcids o bàsics.



Al següent video és pot vore que aquestos sucs es segreguen just abans d'arribar a l'estòmac, a banda d'una visió més completa de la digestió.







Per exemple, en un sopar, primer ingerim una peça de carn magra amb molta proteína i el nostre aparell digestiu utilitza un suc gàstric àcid per descomposar els seus nutrients. Si de segon plat ingerim una creïlla bullida, la qual per ser descomposada necessita un suc gàstric bàsic, al haver-hi sucs dels dos tipus a l’estòmac, aquest segrega més àcid per a neutralitzar la reacció de descomposició i per tant els aliments necessiten més temps i energia per a ser digerits.

I si ingerim algun aliment que no es descomposa correctament, aquest fermenta a l’estòmac creant toxines i posteriors malalties.



Per evitar açó, cal tenir en compte dos factors a l’hora d’alimentar-se:

-el primer, cal saber que gran part de la digestió té lloc a la nostra boca, ja que els aliments que arriben a l’estòmac que han passat prèviament per una correcta salivació i trituració a la nostra boca es descomposen més fàcilment al nostre estòmac. Es recomana que cada peça de menjar que ingerim deuria mastegar-se almenys unes 15 vegades.

-el segon, combinar incorrectament els aliments dificulta l’absorció de nutrients i els processos d’eliminació, donant lloc a possibles talls de digestió. Cal combinar-los correctament per a evitar aquestos mals i obtenir així la màxima energia possible en cada aliment.





Alguns consells sobre com s’han de combinar els aliments:



Les proteïnes combinen bé amb les verdures, mentre que no ho fan amb les fècules, almidons, sucres, greixos o proteines de diferents orígens.





Els carbohidrats cal combinar-los entre sí o amb verdures, i no amb sucres o proteïnes.

La fruta cal ingerir-la una mitja hora abans de cada menjar i mai immediatament després (com es sol fer). També s'ha d'evitar mesclar fruta dolça amb fruta àcida.

I menjar qualsevol postre després de dinar o sopar també és un fet prou típic entre la població, però també es perjudicial ja que solen contenir sucres que acaben fermentant el que hem menjat prèviament.





-Notícia original



Noticies relacionades:

-Una clasificació més diversa sobre aliments i una tabla de combinació més completa

-Més detalls sobre combinació tròfica

No hay comentarios:

Publicar un comentario